Klantenservice

Gratis verzending vanaf €200,- excl. btw!

RegenpijpShop.nl is nog in aanbouw. Zink en Koper leverbaar indien op voorraad!

F.A.Q & Contact

Bestellen

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten KlusShops

– producten langer dan 1 meter €32,50 excl.btw (transporteur)

– Standaardmateraal €6,95 incl.btw (PostNL)

Gratis verzending vanaf een orderbedrag van €200,- excl. btw

België

– producten langer dan 1 meter €45,- excl.btw (transporteur)

– Standaardmateraal €12,- incl.btw (PostNL)

Gratis verzending vanaf een orderbedrag van €500,- excl. btw

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

KlusShops maakt gebruik van MultiSafepay.

MultiSafepay biedt diverse wereldwijde betaalmethoden aan. Je kunt jouw favoriete optie selecteren tijdens het afrekenen.

 

Mogelijke betaalopties:

IDEAL (Geen extra kosten)
Direct afschrijving van je rekening binnen jouw eigen vertrouwde bankomgeving.

Creditcard (Geen extra kosten max €2.500,-)
Wij accepteren de volgende Creditcards:
– Mastercard
– Visa
– Maestro

Bankcontact/Mister Cash (België) (Geen extra kosten)
Bankcontact/Mister Cash maakt gebruik van een fysieke kaart die is gekoppeld aan een tegoed op een Belgische bankrekening. Je kunt zowel on- als offline met de kaart betalen. Betalingen via Mister Cash zijn gegarandeerd. Deze methode vertoont dus sterke gelijkenissen met het Nederlandse iDEAL.

SOFORT Banking (Geen extra kosten)
SOFORT Banking biedt een multinationale debet-betaaldienst die consumenten veilig laat afrekenen tijdens het internetbankieren.

Bankoverschrijving (Geen extra kosten)
Je maakt het bedrag over aan MultiSafepay. Vul de meegeleverde betaalcode in bij de betaalomschrijving. Aan de hand van deze code zal het systeem jouw betaling automatisch koppelen aan de bestelling. De betaling wordt direct na ontvangst verwerkt.

Giropay (Geen extra kosten)
Giropay is de populairste betaalmethode van Duitsland. Betalingen worden direct van de bankrekening van de consument afgeschreven.

AfterPay – achteraf betalen
Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, zal AfterPay jouw gegevens in realtime controleren op kredietwaardigheid. Indien je niet in aanmerking komt om achteraf te betalen, heb je direct de mogelijkheid om alsnog af te rekenen via een andere betaalmethode. Krijg je wel toestemming, dan wordt je bestelling geaccepteerd en uitgeleverd. Het product ontvang je namens KlusShops, terwijl AfterPay de factuur naar je stuurt per e-mail. Je dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen.

Wat is het maximale orderbedrag bij AfterPay-betalingen?

– Consumenten: tot €3.500,-

– Bedrijven: tot €750,-

– Bekende bedrijven bij AfterPay: tot €1.000,-

 

Kan ik achteraf betalen?

Wij bieden de mogelijkheid om achteraf te betalen. Dit is niet met een acceptgiro, maar met de betaalmethode AfterPay.

Wanneer je voor deze betaalmogelijkheid kiest, nemen wij de kosten van AfterPay voor onze rekening. De factuur, met betaalspecificaties, wordt een aantal dagen na het versturen van de bestelling per e-mail door AfterPay toegestuurd. Deze dient binnen twee weken na ontvangst van de bestelling te worden voldaan aan AfterPay. Er kan niet in termijnen worden betaald. Kies je voor AfterPay dan nemen zij het gehele betalingstraject van ons over.

Hoe lang duurt het voordat jullie mijn betaling hebben ontvangen?

Wanneer we jouw betaling ontvangen, is afhankelijk van de betaalmethode waar je voor kiest.

Bij betaling met iDEAL of creditcard ontvangen wij de betaling direct. We versturen je bestelling nog dezelfde dag, op voorwaarde dat de producten op voorraad zijn.
Wanneer je kiest voor betaling middels een overboeking aan MultisafePay, dan duurt het 1 tot 2 werkdagen langer voordat de betaling bij ons binnen is.
Bij betaling middels AfterPay betaal je pas achteraf. Wanneer de producten op voorraad zijn wordt de bestelling dezelfde dag nog verstuurd. De factuur van AfterPay volgt een aantal dagen nadat wij de bestelling verzonden hebben.

Levertijd en Bezorgen

Wat is de levertijd?

De bezorgdatum van je order vindt je op de afrekenpagina.
De levertijd is namelijk afhankelijk van onze voorraad en die van onze leveranciers. De getoonde bezorgdatum is daarom 95% accuraat.

Producten lager dan 1 meter
Bezorgdagen van lengtepakketen per transporteur, zijn op dinsdag en vrijdag. Deze worden met track&trace verzonden.
Na verzending levert de KlusShops-transporteur 98% van de orders binnen 1 werkdag. De overige 2% wordt binnen 2 werkdagen geleverd, onder andere wanneer:

– Het een levering voor de provincie Zeeland of Limburg betreft;
– Het een levering voor de Waddeneilanden (maximaal 4 werkdagen) betreft;

Postpakketten
Postpakketten worden verzonden met PostNL en elke werkdag verstuurd mits voor 12.00 uur besteld.

Leveren op een bepaalde tijd op de bouw?
Heb je jouw bestelling morgen om 8.00 uur nodig op de bouwplaats? Neem contact op met onze klantenservice om jouw tijdslevering te bespreken. Meerprijs €75,- excl. btw.

 

Wat gebeurt er als ik producten bestel met een verschillende levertijd?

De bestelling wordt verzonden op het moment dat alle producten op voorraad zijn. Je kan bij de klantenservice een verzoek indienen om de producten die op voorraad zijn alvast te laten versturen.

Wanneer de levertijd onverhoopt wordt overschreden, dan word je hier per e-mail van op de hoogte gebracht.

Let op: bij betaling middels overboeking duurt het 1 tot 2 werkdagen voordat de betaling is verwerkt. Nadat wij de betaling hebben ontvangen, wordt de bestelling geleverd.

Bezorgtijd en track en trace?

Bezorgtijd transporteur lengte pakketten
Lengte pakketten worden geleverd door een gespecialiseerde transporteur. Vanuit hen wordt er een Track & Trace-link per e-mail verstuurd. Het pakket is hiermee vanaf 08:00 uur te volgen via de website van Westerman Logistics.

Bezorging PostNL
Zodra de bestelling wordt verzonden, sturen wij een e-mail met een zendingsnummer, hiermee kun je de status van je bestelling na 00.00 uur volgen via de website van PostNL.

Is er een afhaal mogelijkheid?

Je kunt bij KlusShops Pick Up Point in Apeldoorn aan de minden 36 je order afhalen. Je ontvangt een email wanneer je order klaarstaat. Laat ons even weten hoelaat je langs wilt komen i.v.m. aanwezigheid.

Retourneren

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Je hebt het recht om het product binnen een termijn van 30 dagen zonder opgaaf van reden te retourneren. Je retouraanvraag is geldig als deze binnen de termijn van 30 dagen is verzonden.

Indien producten dusdanig zijn beschadigd of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan de benodigde handelingen voor het vaststellen van de werking, kenmerken of aard van het product, ben je zelf aansprakelijk. Wij behouden ons het recht voor om deze producten niet te crediteren.

Je kunt je pakket retour sturen naar:
KlusShops
Minden 36
7327AW Apeldoorn

Vragen over retouren of wil je een lengtepakket retourneren?
Mail naar retour@klusshops.nl

– Maatwerk valt niet onder het herroepingrecht;
– Een bestelling die is bezorgd met PostNL kan niet worden opgehaald;
– Kosten van retourneren zijn voor de afnemer;
– Transportkosten retour lengtepakket €35,- excl. btw

Hoelang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?

Als je gebruik maakt van het retourrecht, dan ontvang je alle betalingen die je op dat moment hebt gedaan, exclusief de leveringskosten. Nadat je de retouraanvraag hebt ingediend, betalen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke transactie is verricht. Dit gebeurt in ieder geval binnen 14 dagen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

De kosten van het retourneren van een bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen zijn voor de afnemer.

Vragen over retouren of wil je een lengte pakket retourneren?
Mail naar retour@klusshops.nl

Transportkosten retour lengte pakket €35,- excl. btw

Zakelijk account

Kan ik een zakelijk account aanmaken waarmee ik vaker bestellingen kan plaatsen?

Bij KlusShops kan een account aangemaakt worden, dit is een persoonsgebonden account en werkt in al onze shops. Uiteraard is dit account ook zakelijk te gebruiken en kan je hiermee profiteren van vele voordelen! Het plaatsen van een nieuwe bestelling gaat gemakkelijker dan ooit, je kunt de status van je bestelling exact volgen en je hebt direct toegang tot je gegevens en prijzen.

Vraag hier je zakelijke account aan >

Kan ik op factuur bestellen als zakelijke klant?

Dat kan zeker!
Wij bieden de mogelijkheid om achteraf te betalen. Dit kan met de betaalmethode AfterPay.

Wanneer je voor deze betaalmogelijkheid kiest, nemen wij de kosten van AfterPay voor onze rekening. De factuur, met betaalspecificaties, wordt een aantal dagen na het versturen van de bestelling per e-mail door AfterPay toegestuurd. Deze dient binnen twee weken na ontvangst van de bestelling te worden voldaan aan AfterPay. Er kan niet in termijnen worden betaald. Kies je voor AfterPay dan nemen zij het gehele betalingstraject van ons over.

Maximale orderbedrag bij Afterbij-betalingen:

– Bedrijven: tot €750,-

– Bekende bedrijven bij AfterPay: tot €1.000,-

Klachten

Order fout geleverd?

Fouten worden er helaas gemaak, maar wij willen dit zo goed mogelijk oplossen.
Mocht er een fout gemaakt zijn in jouw order, dan bieden wij twee standaard oplossingen.

1 – Wij sturen het correcte product op binnen de aangegeven levertijd.
2 – Wij crediteren het product en je ontvangt binnen twee werkdagen het geld terug.

Neem contact op met onze klantenservice voor jouw gewenste oplossing.

Stuur ons een e-mail naar:
info@klusshops.nl

In goed overleg gaan wij vervolgens kijken hoe we de order het beste kunnen terughalen. 

Schade bij afgeleverde order?

Voordat je tekent voor ontvangst, dien je het pakket goed op zichtbare beschadigingen te controleren. Bij schade laat de chauffeur hier een notitie van maken voordat je de pakbon tekent. Stuur vervolgens meerdere foto’s van de beschadiging naar info@klusshops.nl

Na het uitpakken toch beschadigd?
Alleen wanneer er niet getekend is voor ontvangst.
Wij verzoeken je dan binnen 1 werkdag na levering meerdere foto’s op te sturen.
Na 1 werkdag kunnen wij de schade niet meer verhalen op de transporteur.
Heb je geen notitie laten maken bij ontvangst, dan valt deze onder je eigen verantwoordelijkheid.

Stuur ons een e-mail
info@klusshopsl.nl

 

Hoe kan ik een klacht indienen?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail of regulier post. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. 

Stuur ons een e-mail
info@klusshopsl.nl

Bedrijfsgegevens
Administratie locatie (geen bezoekadres)
KlusShops
Minden 36
7327AW Apeldoorn

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Garantie

Hoelang heb ik garantie op een product?

Wanneer je iets bij ons bestelt, mag je ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product is. Op ieder product geldt de wettelijke garantie die inhoudt dat een product datgene moet doen of is wat jij als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten.

De meeste producten hebben een verlengde fabrieksgarantie. Deze termijn kan oplopen tot wel 40 jaar. Indien er sprake is van fabrieksgarantie, dan kun je dit terugvinden bij de productomschrijving van het product.

Wil je gebruik maken van je garantie? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Openingstijden klantenservice

085 – 001 44 11
Ma – Vr: 09.00 – 16.00 uur

Pick Up Point Apeldoorn

Ma t/m Vr op afspraak
Minden 36 Apeldoorn

Email

info@klusshops.nl
retour@klusshops.nl
administratie@klusshops.nl
inkoop@klusshops.nl

Bedrijfsgegevens

Minden 36
7327AW Apeldoorn
KVK-nummer: 01152181
BTW-nummer: NL 001381357B59

Volgen & Chat

Live Chat

KlusShops klantenservice staat je ook live te woord in onze Chat. Indien beschikbaar vindt je het chat-icoon linksonder in beeld.

Volg ons

Volg ons op Pinterest of YouTube en blijf o.a. op de hoogte van onze laatste klus-films.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Neem contact op

10 + 2 =

Alle KlusShops in één winkelwagen!